سیستمهای تعقیب کننده روند یکی از بهترین سیستم ها برای معامله گرانی

سیستمهای تعقیب کننده روند یکی از بهترین سیستم ها برای معامله گرانی که به دنبال پیاده سازی آن به صورت مکانیزه و خودکار هستند، سیستم هایی است که در جهت روند اصلی بازار و هم سو با مسیر حرکتی بازار تولید سیگنال کند. از آنجایی که بازاری که روند میگیرد موقعیت های هم سو با روند احتمال سودآوری بیشتری نسبت به سیگنال های برگشتی دارد، این مدل سیستمها در صورت اجازه پیشروی دادن به سود حاصله، احتمال ارائه بازدهی های خوبی دارند.

ا ابزارها و تکنیک هایی که در مسیر طراحی این مدل سیستم وجود دارد بسیار متنوع است و شما ا قادر هستید با استفاده از فراگیری آن ابزارها یک سیستم توانمند طراحی کنید. این سیستم به جای خرید در کف و فروش در سقف، به دنبال خرید در سطح بالا و فروش در سطح بالاتر هستند. به طور کلی در این مدل سیستمها ما به دنبال یافتن یک کف برای خرید نیستیم بلکه اجازه میدهیم یک روندی شکل بگیرد و پس از اینکه مدتی رشد کرد دنبال خرید می باشیم. این موضوع در فروشها نیز صادق است.

به عنوان نمونه هنگامی که شما از کراس دو میانگین متحرک استفاده میکنید، در قالب یک سیستم تعقیب کننده ساختار سیستمی خود را طراحی کرده اید. بگذارید مثالی برایتان بزنم. فرض کنید ما سیگنال ورود و خروج خود را بر اساس کراس دو میانگین ۱۲ روزه و ۳۲ روزه تنظیم کرده ایم.

در تصویر نمودار زامیاد در سال ۱۳۹۸ محل کراس دو میانگین ۱۲ و ۳۲ روزه را مشخص کرده ایم. موقعی که سیگنال خرید داده شد، قیمت در پایین ترین سطح نبوده، بلکه دورهای رشد داشته و پس از کراس دو میانگین، بارها قیمت دستخوش کاهش قیمت شد اما هیچ گاه دو میانگین در جهت معکوس کراس نکردند و با اینکه تا انتهای نمودار قیمت ٪۸۲ رشد را تجربه کرده، کماکان کراس رو به پایین اتفاق نیفتاده است.

این موضوع بیانگر آن است که مدل و ساختاری که برای سیستم در نظر گرفته شده مبتنی بر خاصیت تعقیب کنندگی روند است و اینکه سیستم به گونه ای عمل کند که تا زمانی که بازار می تواند بازدهی مناسبی بدهد در بازار باقی بماند و هر زمان که چرخشی را نوید بدهد با توجه به کراس میانگین ها شما را با خبر کند.

بنابراین چیزی به اسم تعیین حد سود در این مدل سیستم ها اصولا کارایی ندارد و محل بحث و بررسی نیست. شما با استفاده از مدل هایی که در بازار باقی بمانید و تکنیکی که شما را از بازار خارج کند دست به معامله میزنید و خود هیچ گاه باعث خروج از بازار با تعیین حد سود نمی شوید.

اختار شماتیک آرایش سر و شانه در مکدی این آرایش در سقف بیانگر ضعیف شدن خریداران و در کف بیانگر ناتوان شدن فروشندگان است. یکی از شروط تشکیل این مدل از مکدی RD است که بین سر و شانه راست در مقایسه با قیمت رخ می دهد. عدد سه در بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع کف اول و دوم ( یا سقف اول و دوم) نبرد بین خریداران و فروشندگان برای غلبه بر هم است. یک ضرب المثل آلمانی هست که می گوید:« دو نفر که بر سر تخم دعوا می کنند، سومی آن را می برد» در تشریح نمودار نیز در واقع همین موضوع عینیت می یابد. تضاد رفتاری بین خریدار و فروشنده و جنگ سر این موضوع که بالاخره کاهش ادامه دار هست یا افزایشی آغاز خواهد شد ساختار نمودار را به این شکل در می آورد.

در بسیاری از سنت ها از عدد سه به معنای فراوانی یعنی فراتر از دوگانگی یاد می کنند به همین جهت ارسطو می گوید که عدد ۳ نخستین عددی است که می توان کلمه “همه” را برایش بکار برد.

در مثال زیر که مربوط به سهام سرمایه گذاری شاهد در بورس تهران است بعد از یک ریتم افزایشی در قالب “سه” حرکت افزایشی و دو اصلاح، در بین این سه حرکت، آرایشی که در مکدی شکل گرفته، بیانگر ضعف خرید در آخرین گام در شانه راست است.

منبع ن آزادی

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید