همه گیری جهانی کرونا بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی گذاشت. میلیون ها نفر شغل خود را در ایالات متحده و سایر کشورها از دست دادند.

همه گیری جهانی بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی گذاشت. میلیون ها نفر شغل خود را در ایالات متحده و سایر کشورها از دست دادند.

با وجود این واقعیت دلخراش ، برخی از محصولات مصرفی سال خوبی را سپری می کنند.

به عنوان مثال ، بازار تبلت در حالی ظاهر شد كه شركت ها به كارمندان خود دستور دادند كه از خانه كار كنند. فروش تبلت همچنین از یادگیری از راه دور کودکان در سنین مدرسه از طریق دستگاه بهره مند می شود.

برخی از خانواده ها مجبور شدند از داشتن یک رایانه شخصی یا رایانه لوحی برای خانوار به داشتن چندین دستگاه بپردازند تا همه اعضای خانواده در ارتباط باشند.
همه گیری تقاضا برای تبلت ، کامپیوتر و لپ تاپ را افزایش می دهد

طبق شرکت تحقیقاتی Canalys (از طریق رویترز) ، این خریدهای اضافی تعداد رایانه های شخصی و رایانه های لوحی نصب شده را از 1.64 میلیارد در پایان سال 2019 به 1.77 میلیارد در پایان سال آینده افزایش می دهد. قطعاتی که برای تولید تبلت ها مانند صفحه نمایشگرها و پردازنده ها استفاده می شوند به دلیل تقاضا سخت سخت می شوند

. پیش بینی ها برای سال آینده حتی اگر کمبود اینگونه لوازم نباشد ، حتی بیشتر خواهد بود. به گفته رایان ریت ، تحلیلگر محقق IDC ، تقاضا برای تبلت ، رایانه شخصی و لپ تاپ می تواند تا سال 2022 همچنان افزایش یابد زیرا دولت های كشورهای مختلف پول محركی برای مدارس و مشاغل منتشر می كنند.

تقاضا برای چنین دستگاههایی با داستانی تکرار شده توسط ایشان دات ، تحلیلگر Canalys نشان داده شده است

که گفت: در ماه آوریل ، یک مشتری ناامید به یک فروشنده گفت که هر دستگاه با صفحه کلید کافی است تا زمانی که تحویل بیش از یک هفته طول نکشد.

دات گفت که چنین ناامیدی از آن زمان فروکش کرده است اما تقاضا برای ارتقا همچنان فشار را بر تولیدکنندگان وارد کرده است.

نسل چهارم Apple iPad Air از تراشه پیشرفته 5 نانومتری بهره می برد – تبلت ها برای رشد بیشتر در سال 2021
نسل چهارم اپل آیپد ایر از تراشه برتر 5 نانومتری بهره می برد

از زمان عرضه آیفون اصلی اپل در سال 2007 ، تقاضا برای تبلت ، رایانه شخصی و لپ تاپ کاهش یافته است.

محموله های رایانه شخصی در سال 2008 به حدود 300 میلیون دستگاه رسید و به 250 میلیون کاهش یافت.

اما اکنون ، به طور کاملاً غیرمنتظره ، سطح 300 میلیون بازگردانده شده است زیرا تحلیلگران می دانند که بسیاری از رایانه های شخصی تا پایان سال جاری به بازار عرضه شده اند.

تحلیلگران همچنین انتظار دارند محموله های تبلت سریعتر از پیش بینی رشد 15 درصدی رایانه های شخصی در سال 2020 رشد کنند.

بهار سال آینده ، اپل یک iPad سطح ابتدایی با Touch ID ، یک چیپ ست A13 Bionic (که در سری آیفون 11 استفاده می شود) با قیمت 299 دلار ارائه می دهد.

ظاهراً یک مدل جدید iPad Pro در راه است و می تواند از 5G باند بالا با آنتن mmWave در ماژول Package پشتیبانی کند. آیپد پرو بعدی می تواند

از نمایشگر OLED بهره ببرد و از یک موتور 5 نانومتری A14X Bionic بهره می برد. چنین دستگاهی ممکن است تا نیمه دوم سال آینده به بازار راه پیدا کند.

اپل طی سال مالی گذشته فروش آیپد 11.5٪ افزایش یافته است. برای سه ماهه چهارم مالی ، سود سال گذشته در فروش iPad 46 درصد افزایش یافته است.

iPad همچنان محبوب ترین تبلت موجود است و با گسترش همه گیر تقاضا برای این دستگاه ها ، اپل در حال توسعه خط گسترده تری با ویژگی های جدید و پیشرفته است

که باید تقاضا را بالا نگه دارد و اپل را در بالای دنیای تبلت نگه دارد.

ما

منبع

دیدگاهتان را بنویسید